tirsdag den 1. juni 2010

Sex and the city

Nej. Det handler ikke om en klike af overdressed material girls i dyre stripperhæle, der hedder noget med Blah, som af en eller anden grund har fået æren for at kvinder kan nogetsomhelst selv. Ud af den sætning kan man forhåbentlig læse min holdning til dét fænomen og også regne ud, om jeg vil betale penge for at se 2'eren.

Ligesom mit elskede Found Magazine, der har en lillebror, som hedder Dirty Found, har jeg gået og samlet lidt sammen af lumre fotos fra hid og did. Bare for at kunne lave et lille tema en dag. Og forvunden er nu al vor nød, thi dagen est oprunden... og sårn.

Først har vi den her, som står skrevet midt på Købmagergade. Jeg tænker, at hun/han der har skrevet det, er ret sikker på, at Daniel, exen eller en tredjepart (fjerdepart?) i dramaet kommer forbi og ser det her. Og bliver bitter.


Så er der dem her...


...som ikke rigtig står mål med, hvor stolt denne vægskriver er af sin....ja.


Den her sidste gik først lige lukt i forargelsescenteret i min husmorhjerne, men efter lidt betænkningstid konkluderede jeg, at jeg faktisk ikke forstår den. Hvad er der at forstå, tænker du måske. Jamen, hvem er afsenderen? Fædre, der synes, de får for lidt? Mødre, der synes, de får for lidt? Babyer, der vil have søskende...!? Ved du noget om dette både direkte og kryptiske stykke spraykunst på cykelbroen mellem Nørrebro og Frederiksberg, så sig frem.


5 kommentarer:

  1. Yay for lumre indlæg! :D Men den sidste er godt nok stenet!

    SvarSlet
  2. Det er vel en stencil til enlige mødre, så de lige kan spray fascistcartens (barnevognens) side med det der nifty logo.

    SvarSlet
  3. Den sidste er nok en anden måde at sige "Motherfucker" på, måske?

    Den mellemste har jeg undret mig over. For skriften er sat meget højt oppe på en gavl. Så nogen må have brugt riiimelig mange ressourcer på at komme helt derop. Og jeg ser for mig, hvordan de har bøvlet og aset og maset med stiger og maling og alt muligt for at nå helt derop, hvor deres budskab rigtig kunne stråle ud over hele Nørrebro, og hvad har de så haft at sige til verden? "Min pik, min pik!" Ja... Seee, den kan stååå!

    SvarSlet
  4. Hanne: Hæ hæ. Måske er det i virkeligheden en provokation rettet mod Ruth E... det står jo på 69-grunden.

    SvarSlet