torsdag den 11. marts 2010

Mama de luxe


Hvis nogen skulle være i tvivl, så er det her et billede af luksus. Lydsiden er et dæmpet brus fra verden udenfor, men ellers bare stilhed. Jeg gik på café. Alene. Mens nogen passede barnet. (Jaja, måske fniser du af skrabeloddet, men logikken sagde mig, at hvis jeg nogensinde skulle vinde noget, så skulle det være right then and there i al perfektheden). Jeg gik også til frisøren, og hun grinede af mig, da jeg sagde "Er du overhovedet sådan rigtig klar over, hvor rart det er at få tørret hår?" Men hun har heller ingen børn.

Jeg gjorde faktisk også noget andet. Noget, der forhåbentlig vil resultere i, at jeg ikke bliver så vredladent såret over mit eget udseende næste gang, jeg står i lyset fra et ondsindet prøverum. Jeg er mildest talt ikke sportsmenneske, faktisk kan jeg ikke finde på noget, jeg synes er mere irriterende og latterligt end motion, men nu skal jeg til det. Og Marilyn, som hun ser ud lige der i bladet, bliver min imaginære støtte.

PS: Jeg vandt ikke en fløjtende, men I ved.... held i spil og kærlighed og sådan. Alt er godt.

11 kommentarer:

  1. Årgh ren hygge lige der! Men gisp, sport? Det lyder ikke rart!
    Glæder mig til at se håret i morgen. Er du gået helt amok?

    SvarSlet
  2. Ja, tillykke med det!
    Jeg skal også snart til at bevæge mig igen, men det er lidt svært at troppe op til pilates når man ikke har været der siden oktober, og desuden stadig ikke kan dreje hovedet til højre.
    Hvad valgte du?

    SvarSlet
  3. Suk, hvor ser det skønt ud! Jeg vil også snart på alene-date med Marilyn, latte(?) og chokolade. Og måske et skrabelod, men tror nu hellere jeg vil bruge mit held på rent faktisk at få realiseret sådan en omgang kvailtets-alenetid.
    :)

    SvarSlet
  4. He he he...frisøraftalen er i hus her på lørdag. Og skrabeloddet er altså en bogstavskrab (som jeg vandt 30 kr. på = et nyt), men ellers er scenariet very familiar to me :-)

    SvarSlet
  5. Det lille tableau du har der er lige præcis definitionen på det bedste jeg ved. Jeg er klar til at sætte mig til bords. Og nu har jeg fået lyst til kaffe. Hyggeligt. :-) Sandra

    SvarSlet
  6. Nu kan jeg ikke se hvad der står i Magasinet men om motion siger Miss Marylin jo: 'I do not exercise, if God wanted me to bend over he would have put diamonds on the floor.'

    SvarSlet
  7. Tillykke med din fridag Flo :)

    SvarSlet
  8. Haha genialt citat, Annamette!

    SvarSlet
  9. Tak allesammen, jeg håber I (mødrene, i hvert fald) får held med at gøre mig kunsten efter snart!

    Og Annamette, det er jo et fabelagtigt citat! Jeg vil forestille mig et gulv fuld af diamanter, når jeg går i gang med mit sisyfosmotionsprojekt.

    SvarSlet
  10. Faldt over din blog - via the infotainer, tror jeg. Og jeg kan lide hvad jeg ser (læser).

    Nød dit indlæg (og de andre jeg har læst). Selvom jeg ikke er mor, er studerende og har masser af tid til mig selv, så sker det dog ofte, at jeg ikke liiige har tid til at tørre hår.. Gad vide hvad der sker, når jeg en gang bliver mor ;)

    SvarSlet