mandag den 12. oktober 2009

Sparefrans

Jeg skal ærligt indrømme, at den indre tilbudsjæger/sparefrans/cheapo var en af de mest tungtvejende grunde til, at jeg tog på Babymesse her i weekenden. Når man samler en hel masse folk, der producerer eller sælger noget babyrelateret, er konkurrencen stor, og 5 stk etellerandet for 100 kr-kasserne er mange. Grådigmor.

Indkøbet endte med 2 klassiske plakater fra Zoologisk Have, 5 bodystockings, 1 bidering, 1 rangle, 3 savlesmækker og et gratis medlemsskab til noget, der hedder sundhedsplejersken.dk. Og chancen for at vinde en fancy ladcykel. Hele baduljen betalt af mormor.

Den siger båt-båt-skviiirk, når man klemmer på den. Viola synes, det er vildt skægt, og det er det faktisk også.
Sådan en Babymesse er egentlig lidt forstemmende. For klientellet er jo, som jeg blev enig med min medbragte mor om, købestærke, overskudsagtige byboer, der for rigtig manges vedkommende trillede velklædte, velnærede poder rundt i læderindbundne Emmaljungavogne. Der er ikke mange ude fra Brøndby Strand, der kigger forbi med 20 grønne Look i lommen, vel? De besøgende - inkl. os - behøvede lissom ikke flere funky babyting. Men vi shoppede gladeligt rundt i fransk legetøj, dansk ammedesign og økologiske babymadsordninger. Materialismen ligger åbenlyst og gør sig lækker midt på Øksnehallens klinkegulv, selvom alle kigger væk og føler sig finanskriseramte, nøjsomme, oprindelige, frilands, bæredygtige og den slags.


Det klinger nok lidt hult, det her. Jeg kunne jo bare være blevet hjemme, og have ladet være med at betale 80 kroner for at komme ind, hvis jeg skal være så fordømmende, nedadsnobbende og bedrevidende, ikke sandt? Jo. Men det gjorde jeg så ikke.

Uden for Babymessen lå - meget passende - den her. Sikke en forestilling, der må have været. Inviteret gæst, venstre opgang, dørene lukkes præcis. Høhøhø.

Man kunne få sig en trone til pigeværelset. Eller gøre sit barn til tilbudsavismodel.


MEN man kunne altså også få nogle rigtig fine ting, nå.


Og så, helt uden for nogen som helst kontekst, dagens kaffebillede:

6 kommentarer:

  1. For mig kan det blive en hel sport at finde billigt baby gear. Både fordi jeg måske ikke synes det er nødvendigt, at ens kid er smurt ind i guld og ædelstene, men også fordi at selvom man finder de aller billigste ting, er det stadig hjernedødt dyrt, BARE fordi det er til babyer!

    Og SELVFØLGELIG var du bedre end alle de andre mødre dér. No question ;)

    SvarSlet
  2. 80 kroner for at få lov til at komme ind og købe. Der er så meget mænd ikke forstår.

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt li' dagens kaffe billede!

    SvarSlet
  4. ... Og dit fine nye favicon!
    Har du selv lavet det?
    Jeg havde et helvedes besvær med at lave min fugl.

    SvarSlet
  5. Njaj, jeg har ikke selv lavet det (øv for mig). Henrik var så fiks at fikse det for mig. I andre browsere end min bevæger det sig vist også, yuhu!

    SvarSlet
  6. Yep, her i firefox bevæger det sig fint.
    Good job, Henrik!

    SvarSlet