mandag den 22. november 2010

Flo’s Diner holder flyttedag. Kom med!


*stiller sig op på ølkasse*
Kammerater! Eller…nej, vent.
Kære søde læsere.
Kan nogen mon længere huske, at jeg for et par nymåner siden proklamerede, at der skulle ske noget med Dineren? Den skulle hjertemasseres, genoplives, have kunstigt åndedræt – vælg selv ambulancerelateret metafor.
Jeg har siden da pønset og tænkt og gjort ved. Blevet afbrudt af livet utallige gange, mistet modet endnu flere. Hældte først den ene vej, mod at lave en full blown Jagtvej 69 og rydde matriklen. Så den anden vej, hvor jeg plottede overtagelse af verdensherredømmet og i fantasien blev millionær på mine udgydelser.
Jeg landede et rart lille sted i midten.
Og jeg er SÅ glad for at annoncere, at Flo’s Diner lever!
Dineren har fået sin helt egen side at bo på, nemlig flosdiner.dk, og den er for en gangs skyld fyldt med det, en Diner bør være fyldt med – nemlig mad. Nærmere bestemt opskrifter en masse.
Men ikke bare den gennemsnitlige flade ferskentærte og fedtede okseburger.
Fedtfattig - og møglækker - mad er i fokus. Så tæt på hjem, som det kan komme. For som I ved, kom min vidunderlige datter ind i verden med et helt særligt stofskifte. Jeg har ikke talt så meget om det, og det har jeg egentlig heller ikke tænkt mig at gøre nu, men det betyder kort fortalt, at hun ikke kan spise fedt.
Og det er der rigtig mange andre, der heller ikke (synes at de) kan eller vil.  Så derfor vil jeg gerne dele ud af min hverdagserfaring med at lave mad uden fedt. Både mad, som den ser ud på en stresset tirsdag aften, og som den ser ud, når det er jul, påske eller bare tid til at gøre lidt ekstra ud af det. Både for børn og voksne.
Nu håber jeg, at I kender mig godt nok til at vide, at jeg afskyr missionærer, og derfor er det vigtigt, at Flo’s Diner (stadig) er et hyggeligt sted at komme. Man kan være sikker på, at der IKKE er moralprædikener eller livsstilskoncepter på menuen. Jeg forbyder ikke nogen noget, og jeg lover ikke instant lykke gennem et liv uden fedt.
Jeg vil lave god, rar, lækker, sjov, eksperimenterende mad – uden fedt. Og jeg vil skrive en blog om det. Vil du være med, så kom, og inviter alle dine venner!
Tak fordi, I lyttede.
Flo’s Diner er open for business! Også på Facebook og sårn!
*træder ned fra ølkasse*

14 kommentarer:

  1. uh, hvor spændende! Det hele! Både afsløringen af pønseriet, og at jeg lige om lidt klikker mig videre til den nye diner!
    tillykke med den på forhånd!
    .....betyder det at den her diner lukker? I så fald, tak for et godt sted at hænge ud med sin kop thevand!

    SvarSlet
  2. Leo: Nemlig :-)

    Fasterfisen: tak! Jeg ved endnu ikke helt, hvad der sker med den her blog... men det har været en sand fornøjelse, at du ville hænge ud her. Håber vi ses lige så meget ovre i den nye, smarte Diner :-)

    SvarSlet
  3. Oh Fie, det er en forrygende idé! Og lige sådan en hjemmeside jeg og sikkert en milliard andre ku' bruge! Af hjertet tak, jeg vil følge med herfra og til evigheden!!!
    KH M

    SvarSlet
  4. Jeg er med! Selvfølgelig er jeg med. Både fordi det lyder som en madblog jeg vil have rigtig godt af (!), og fordi jeg nægter at tro at din skønne Fie-hed ikke vil skinne igennem, lige meget om du kommenterer mandagslinks, deler eftertænksomheder, fotograferer byen eller blogger opskrifter.
    ...Håber dog at du stadig vil finde plads til et par skæve bybilleder, lidt sære links og en krøllet tanke i ny og næ? Ej, det kan du da slet ikke lade være med, når du først får fyret op under kedlerne igen...

    SvarSlet
  5. M for hulan, tak! Jeg lover dig at der kommer masser af kage i december :)

    Anne: Jeg håber det også. Meget. Lige nu er det bare alt rigeligt at fokusere på at jeg har...øh, et fokus, for en gangs skyld. Men jeg vil vildt gerne lave mandagslinks igen, og tage billeder og skælde ud. Men nu tager vi lige julens konfekt og kager først, ik?

    SvarSlet
  6. Jo, det er nemlig lige hvad vi gør. Jeg står klar her med forklæde og skåneærmer, og er parat til at rulle rundt for et stykke konfekt!

    SvarSlet
  7. Rigtig meget tillykke med den nye blog! Det er virkelig spændende - og sikkert også lidt svært at skulle holde sig til så fast et fokus, eller hvad?

    Men uanset er det også lidt vemodigt at sige farvel til den gamle Diner. I hvert fald for mig som læser. Jeg vil sikkert dumpe forbi den nye Diner en gang imellem, men jeg er nok mere til mandagslinks og skæve/skarpe betragtninger end til kager, jeg selv skal bage (for det er jeg uendelig dårlig til, medmindre det er en pakke hvorpå der står: tilsæt vand, rør rundt, put i ovn.)
    Så et lille tak for denne gang, men også et lille på gensyn!

    :)

    SvarSlet
  8. Hej Fie, jeg tror at jeg glemte at sige tillykke med dit fine nye projekt. Jeg håber at du holder baglokalet (den "gamle" diner) varmt til stamkunderne, når de trænger til et pusterum. For jeg er heller ikke den store kagebager, se bare på de boller jeg myrdede i weekenden, med for lidt af etellerandet og for meget varme (tror jeg). Argh.

    Jeg har også tænkt meget på hvordan det mon vil være ikke at kunne tåle fedt, det er virkelig en udfordring, og jeg synes at det er smukt at du tager kampen op med sådan en stil.

    et kram fra Sandra

    SvarSlet
  9. Kære gravidgrahvad og Sandra: Tak! Fra hjertet tusind tak fordi I har gidet læse med og blive en del af min virtuelle "familie". Det har været svært at tage beslutningen om at ændre fokus, men jeg er nødt til at rykke... ellers hænger mit liv fast og det går ikke. Jeg tror ikke, jeg kommer til at bruge den her blog mere. Men den bliver stående, indtil jeg finder ud af det.
    Jeg håber vi ses, bare en gang i mellem, ovre i madland.

    SvarSlet
  10. Hej derude:-)
    Eksisterer Flo's Diner stadig? Jeg er lige flyttet tilbage til hovedstaden og kiggede efter den... forgæves.
    Forresten så er det virkelig et godt skrevet indlæg! Go' måde at "annoncere flytning" på;-)
    Vi ses på den nye Diner:-)
    /Karen

    SvarSlet
  11. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    SvarSlet