onsdag den 14. maj 2008

Farvedag

I dag er det farvedag, har jeg besluttet. Jeg er blå fra top til tå, bortset fra håret, og det har intet at gøre med min sindstilstand eller indre landkort af følelsesfarver for en gangs skyld.

Jeg har nemlig fået et par blue suede shoes. Og hvis dét ikke er på tide, ved jeg ikke, hvad det er. De lagde ud med at gnave så store huller i mine hæle, at jeg måtte gå på Biskens sokker hjem fra biografen. Men nu er de paddet med plastre i snude og rø... hæl. Og jeg kan slå mig løs med et indre sound- og billedtrack af Elvis A. P., der svirrer med hofteskålen.

Apropos biografen, så var det Iron Man, vi så den aften. Nu har jeg jo altid haft et svagt punkt for Robert Downey Jr., og jeg må sige, at både ham og Jeff Bridges, der slet ikke var dude'sk, men tværtom temmelig ond og mentalt ustabil, gjorde det fremragende. Jeg vil osse have et jernsuit, skyde med missiler fra albuerne og tæve stereotypiske albanere. Den var dog lidt for længe om at komme i gang med den egentlige action.

Apropos superhelte, så så jeg for første gang Ang Lee's Hulk her den anden dag og er dybt begejstret. Det er sgu da en helt fantastisk film. Måske borset fra de den lilla spandexbuks, han render rundt i....altså, hvad er meningen med den? Men jeg fatter slet ikke dem, der synes, han er grøn for lidt af tiden. Helt tilpas grøn, synes jeg, han er.

Og så er vi så fint tilbage ved farvetemaet. Jeg vil opfordre alle til at vælge sig en farve, de kan knuselske hele dagen - spis f.eks. kun rød mad.



1 kommentar:

  1. Spandexbuksen: Spørgsmålet er jo hvor stor og grøn hulken i virkeligheden er. Hmm.

    SvarSlet